martes, 15 de noviembre de 2016

Sortida al parc

Els xiquets i xiquetes d'Educació Infantil, cicle inicial i cicle mitjà vam anar al parc, aprofitant que feia una tarda magnífica. Ens ho vam passar molt bé, vam aprendre i jugar junts.

martes, 21 de junio de 2016

Imatges i bons records de P5

El curs ja s'acaba i les imatges ens ajuden a recordar els bons i divertits moments que hem compartit.
Pares i mares, us mostrem un recull de fotos començant pel treball del Cos humà, l'elaboració de la mona de Pasqua, el drac de Sant Jordi, l'excursió de ZER a Dia de granja de Reus, l'obra de teatre La cuca de llum, la Trobada comarcal d'EI al Pinell i, finalment, el treball de les Plantes.
Esperem que us agradi!

lunes, 1 de febrero de 2016

Carnaval P3 i P4

El dimarts 2 de febrer, a la tarda, vam celebrar el carnaval a la classe.
Ens vam disfressar i ens ho vam passar molt bé, tenim una capsa amb moltes disfresses: barret de policia, barret de pirata, barret de safari, collars, ulleres grans...
Vam ballar, vam saltar, vam fer rotllanes i vam cantar.
Primer,  es van disfressar els més petits, els de P3, i després els de P4.

lunes, 21 de diciembre de 2015

Activitats a la classe de P-5

La caseta

Aquest curs vam començar amb ganes de construir una caseta de cartró. Entre tots la vam dissenyar i pintar. Ara hi juguem i ens divertim.

Arriba la tardor i és hora de recordar-li a la castanyera que vingui a la nostra escola, li escrivim una carta i la portem a la bústia del poble. Abans, hem guarnit la classe de tardor i hem provat els fruits, secs i sucosos. Ens han agradat, però sobretot, ens ha agradat fer panellets i dits de bruixa!

Ens repartim per treballar diferents jocs i activitats a la sala de racons. Ens concentrem, manipulem i compartim.

miércoles, 16 de diciembre de 2015

Fruits de la tardor P3 i P4

Els alumnes de P3 i P4 van portar molts fruits de la tardor. Una tarda els vam observar i els vam provar.
Ens van agradar molt i vam passar una tarda molt divertida!

sábado, 20 de junio de 2015

Comiat alumnes de P-5

Ha arribat el dia 19 de juny, s’acaben les classes i els alumnes de P-5 finalitzen la seva etapa de parvulari havent compartit moltes experiències i jocs, com veieu en aquestes imatges, amb els companys i la mestra.
Desitjo que guardin un molt bon record del parvulari i comencin, amb il·lusió, la nova etapa escolar.
Bon estiu i fins aviat!

Projecte El meu poble

Els alumnes de P-5 i CI hem volgut conèixer una mica la història i els racons del nostre poble.
Quan ens vam reunir per pensar on trobar informació, cadascú va comentar que tenia fotos, llibres, revistes del poble… i una xiqueta va dir que l’Antònia Serres en sabia moltes de coses. Vam decidir convidar-la i, efectivament, ens va preparar una presentació molt interessant amb  fotos antigues a partir de les quals ens va explicar com era el poble d’abans amb els perxes, la plaça, les fonts, el safareig, l’escola, la cooperativa… i com vivia la gent en aquells anys. Vam comparar les fotos antigues amb les fotos d’ara que tots coneixem. També, ens va explicar quines són les serres que envolten el poble, què és l’ull de bou, el barranc… Li vam poder fer preguntes i exposar els nostres dubtes que ella, molt amablement, va anar contestant.
En arribar a la nostra classe em va agradar especialment que, de manera espontània, s’interessessin pels mapes, revistes i llibres que teníem al racó del poble i se’ls miressin amb molt interès.
Un altre dia, vam fer una passejada per veure la façana de l’església, vam recordar el nom de les campanes i vam fer un dibuix. També, vam voler passar pels perxes que l’Antònia ens havia explicat.
Des d’aquí li donem les gràcies i esperem que es recuperi ben aviat.

viernes, 19 de junio de 2015

El joc simbòlic a P-5

Amb aquestes imatges us mostrem les estones divertides de joc a la classe que formen part del nostre dia a dia, dels nostres aprenentatges: el joc de metges, el de princeses o el dels viatges amb autobús fora del poble. Amb el joc simbòlic, els xiquets reprodueixen el món dels adults, és un aprenentatge que els ajuda a conèixer-se a si mateix i a l’entorn social, ajudant-los a resoldre conflictes i tensions. D’aquesta manera es van introduint en el joc de regles i d’acords.

El collage

Aquest trimestre els alumnes de P-5 hem treballat la tècnica del collage amb diferents materials. Ens va agradar molt com ens van quedar els que estan fets amb roba i us els volem ensenyar. Com veieu, cadascú va triar el tema del collage: les cases, els vehicles d’emergència, el mar i el parc. A tots ells no hi falta el SOL.

Rodolins

Hem iniciat el treball dels rodolins a partir d’un joc que consisteix en aparellar les paraules dels cartells que acaben igual. A partir d’aquí, hem buscat les parelles que acaben com el nostre nom i hem construït els rodolins que us presentem.

lunes, 1 de junio de 2015

Protagonistes de la setmana (P3-P4)

Els nens i nenes de P3 i P4 han realitzat l’activitat “El Protagonista de la Setmana“.
Cada setmana un nen/a ha estat “EL PROTAGONISTA“.
Cada xiquet/a ha portat de casa una caixa amb joguines, fotos, contes i tots aquells objectes que són significatius per a ells.
Tots els objectes han estat exposat a classe i l’alumne els ha compartit amb la resta de companys.
Una altra de les activitats que complementen aquesta tasca és l’explicació d’un conte per part del pare/mare del nen que ha estat protagonista. Aquesta és una experiència que els agrada molt a tots!

viernes, 22 de mayo de 2015

Coneix la Terra Alta: La Pobla de Massaluca

Aquest curs, la trobada dels alumnes d'infantil de la Terra Alta ha estat a La Pobla de Massaluca.
Al matí, vam realitzar jocs relacionats amb els cavallers i les princeses pels carrers del voltant de la plaça.
Després de dinar ens vam divertir al parc jugant una estona.
A la tarda, ens vam reunir a la plaça per cantar les cançons que cada classe havíem assajat a l’escola amb la nostra mestra de música. Tots vam gaudir amb l’audició dels companys.
Per recordar aquest dia entranyable, ens vam fer una foto amb la serra al fons.

jueves, 14 de mayo de 2015

El Patufet (Mostra de Teatre Comarcal)

El passat 14 de maig els alumnes de P5 vam participar a la XXVI Mostra de Teatre Comarcal.
Enguany vam anar a Batea i vam representar l’obra El Patufet.
Després de molts assajos vam quedar molt contents amb el resultat final de la nostra representació, ens van aplaudir molt!
Ens ha agradat molt fer d’actors i d’actrius.

miércoles, 29 de abril de 2015

Excusió de ZER a Tarragona

Aquest 3r trimestre juntament amb els alumnes de pàrvuls i CI de la ZER vam visitar el Museu Arqueològic de Tarragona. Gràcies a les explicacions d’una guia vam conèixer on vivien els romans, com eren algunes de les seves cases decorades amb mosaics i també, com escrivien a les pedres, als papirs i a les fustes amb cera. Aquestes eren les seves llibretes d’escola i hi escrivien amb un punxó. També vam escoltar el mite de Perseu i la Medusa i vam descobrir moltes semblances amb la llegenda de Sant Jordi. A la tarda, vam dinar a Reus i ens vam divertir molt a la granja-escola.

jueves, 23 de abril de 2015

EL nostre drac de Sant Jordi

Aquest curs que ja fem P-5, vam decidir que per Sant Jordi faríem un drac molt gros. Després de pensar molt, se’ns va acudir que les capses de cartró ens anirien bé i, poc a poc, li vam anar donant forma. Com que el volíem enfadat li vam posar uns ulls ben rojos i unes celles punxegudes. Quan vam arribar a la parada tothom es va quedar sorprès i a les nostres famílies els va encantar. Ens vam divertir molt fent de drac ferotge!

jueves, 26 de marzo de 2015

La mona de Pasqua

Per celebrar la Pasqua, els alumnes de P5 hem fet una mona a l'estil tradicional.
Esperem que us agradi!

El vaixell de vela

La Carla ens ha portat la maqueta d’una fragata antiga. Hem pogut observar quins materials s’utilitzaven en aquella època i també, les parts del vaixell: les veles, els canons, el timó, la campana, la torre de vigia...
Ens ha servit per conversar sobre els vaixells antics i els moderns, sobre els vaixells pirata, sobre els vaixells de defensa, sobre com podia avançar un vaixell de vela…
Vam decidir construir un vaixell de vela amb plastilina. No és tan fàcil com sembla. Com ho podem fer?
·         En primer lloc van comprovar que la bola de plastilina no sura.
  • “ Com la podem fer surar? “
  • “ Per a què pugui surar s’ha d’aplanar “ “ No, plana tampoc sura “
  • “ Li hem de fer vores perquè no hi entri l’aigua”.
  • “Ara sí que sura”.

A NAVEGAAAAAAAAR!
HEM COMPROVAT QUE LA FORMA ÉS IMPORTANT PER FER QUE ELS VAIXELLS SURIN.
EN UNA ALTRA EXPERIÈNCIA, TAMBÉ ENS HEM ADONAT QUE ELS VAIXELLS TENEN UNA CÀMARA D’AIRE: LES BOTELLES D’AIGUA PLENES D’AIRE SUREN, SI HI ANEM POSANT AIGUA ACABEN ENFONSANT-SE.

lunes, 16 de febrero de 2015

Carnaval a la classe de les girafes

Els nens i nenes de P3 i P4 hem celebrat el Carnaval d'una manera molt especial.
La senyoreta Meri ens va portar una caixa sorpresa, màgica, on hi vam trobar un munt d'objectes per disfressar-nos. Cadascú va poder triar el que més li va agradar.
Va ser molt divertit!
A més, com que som la classe de les GIRAFES ens vam fer una disfressa de girafa molt xula.
Quin  Carnaval més divertit!

lunes, 12 de enero de 2015

Padrins de lectura 2014-2015

Us presentem les parelles de padrins i fillols de l'activitat padrins de lectura del curs 2014-2015.
Estem molt engrescats amb l'activitat!

miércoles, 24 de diciembre de 2014

1r trimestre P5

Ja acabem el 1r trimestre, ha passat molt ràpid, potser perquè ens hem divertit força.
Pares i mares de la classe de P-5, us oferim un recull de fotos del nostre dia a dia que és bastant atrafegat. Comencem amb:

LA TARDOR

La tardor ens agrada perquè esperem l’arribada de la Castanyera, és per això, que li escrivim una carta convidant-la a l’escola i decorem la classe i el passadís perquè se senti a gust quan arribi.

PROJECTE LES FORMIGUES

Les formigues és el nom que vam triar per la nostra classe i hem après molt sobre elles. Entre tots vam confeccionar aquest formiguer.

RACONS I JOCS EN GRUP

El treball als diferents racons de la classe ens ajuden a concentrar-nos i, com que treballem amb jocs molt diversos, ens agrada participar-hi.

PROJECTE LES CASES

Ens hem interessat per conèixer la nostra casa i les del nostre entorn, però també, per algunes d’arreu del món.
Realitzant una excursió pel poble hem pogut observar els habitatges més propers i, fent ús de les imatges digitals i dels llibres, hem conegut les cases d’arreu del món. Amb bastant esforç hem construït: iglús, cabanes de fang, xalets i tipis.

BON NADAL I FELIÇ ANY 2015!

miércoles, 5 de noviembre de 2014

Fem polseres

Els nens i nenes de P3 i P4 hem gaudit de la visita de la mare de l’Anastàssia de P4 que ens ha ensenyat a fer polseres.Ens ha fet una polsera per a cada nen/a i una per a la nostra senyoreta.
Ens ho hem passat molt bé!

viernes, 31 de octubre de 2014

Ens visita la Castanyera

El divendres dia 31 d'octubre la Castanyera va venir a la nostra escola.
Va arribar molt cansada després de baixar de la muntanya, però nosaltres li vam fer passar el cansament de seguida.
Li vam cantar les cançons que havíem preparat per al festival. La vam fer molt contenta!
Ella ens va regalar castanyes recollides de la muntanya.
Fins l’any que ve Castanyera!

miércoles, 1 de octubre de 2014

Fruits de la tardor

Els nens i nenes de P3 i P4 hem treballat els fruits de la tardor.
Vam portar a la classe fruits diferents: plàtans, raïm, mandarines … I després els vam provar.
Què bons!

miércoles, 18 de junio de 2014

El protagonista de la setmana: P3

Durant el tercer trimestre, els alumnes d’educació infantil hem realitzat l’activitat “el protagonista de la setmana“. Una activitat que vam encetar al segon trimestre i que hem continuat fins a final de curs.
Esperem repetir l'any vinent!
Aquí deixem una mostra de l’activitat realitzada amb els alumnes de P3.

lunes, 5 de mayo de 2014

Jocs de llenguatge

A la classe de P-5 i 1r juguem a fer JOCS DE LLENGUA.
Des de sempre, els jocs fan passar estones divertides, només cal ganes de compartir-les amb els companys, una mica d’enginy i, llapis i paper.
Els jocs de llenguatge, a més de divertir, fan pensar i ens permeten aprendre coses sobre la llengua: que les lletres no sempre es corresponen amb els mateixos sons, quines lletres componen una paraula, la rima… per això aprendre llengua pot ser també, molt divertit.
De jocs de llenguatge n’hi ha de moltes maneres, nosaltres us presentem: les cadenes de paraules, els rodolins i els embarbussaments.

Rodolins:

Paraules encadenades:

Embarbussaments:

jueves, 10 de abril de 2014

La mona de Pasqua

Per celebrar l’arribada de la Pasqua, entre tots, ens hem disposat a fer una mona a l’estil tradicional, la dels nostres iaios i iaies. Després de llegir la recepta, fixant-nos bé amb els ingredients necessaris i el procés d’elaboració hem decidit fer de pastissers.
Volem compartir amb vosaltres tot el procés que va ser ben divertit.
Ens ha agradat tant, que és molt possible que hi tornem!!!

martes, 8 de abril de 2014

El protagonista de la setmana: P4

Durant el segon trimestre, els alumnes d’educació infantil hem realitzat l’activitat “ el protagonista de la setmana “.
Aquesta activitat consisteix en el següent :
Cada setmana un alumne/a de la classe és el protagonista. Des de casa porten en una caixa tots els objectes i fotos que són més significatius per ell /a : peluixos, contes, àlbums de fotos,joguines ....
Aquests objectes es posen en un racó de l’aula. L’alumne protagonista presenta a la resta de companys els objectes que ha portat perquè tots els puguin mirar.
En aquesta activitat també hi participen les famílies i és molt important la seva col·laboració. És per això , que els pares/mares dels nens/es que són protagonistes, venen a l’aula a explicar un conte i són, durant una estona, els reis de la classe.
Aquesta activitat és molt motivadora pels alumnes i al mateix temps, és una activitat per treballar els contes i les emocions.
Aquí deixem una mostra de l’activitat realitzada amb els alumnes de P4.

martes, 10 de diciembre de 2013

Treballem per racons

Els alumnes d’Educació Infantil hem començat aquest trimestre el treball per racons. El portem a terme tots els divendres a la tarda i ho fem a la classe de P3 i P4 conjuntament amb els nostres companys de P5.
El treball per racons ens ajuda a treballar de manera conjunta propiciant el treball en grup, molt important en aquesta etapa educativa.
Aquest primer trimestre hem realitzat tres racons de joc : el racó del dibuix lliure, el racó de les construccions i el racó dels contes.
Aquí us deixem unes quantes fotos.

lunes, 2 de diciembre de 2013

Padrins de lectura: 6è i P5-1r

Les classes de 6è, P-5 i 1r s’han reunit per començar l’activitat padrins de lectura.
A tots, grans i petits, els feia il·lusió trobar-se per compartir llibres i contes.
Cada divendres, a primera hora, els padrins van a buscar els seus fillols, escullen un llibre de la biblioteca d’aula o de l’escola i tranquil·lament gaudeixen una bona estona compartint una lectura ja sigui llegint-la o escoltant-la.
La primera sessió ha servit per presentar les parelles i confeccionar uns punts de llibre amb els noms de cada parella.
Cal remarcar que els padrins no ensenyen a llegir els fillols, sinó que es busca afavorir una relació emocional i afectiva entre els dos, la motivació per la lectura i l’assoliment d’uns aprenentatges entre infants.